سوالات داغ دانشجویان ازمعاون استاندار کرمانشاه
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم های روز دانشجو در استان کرمانشاه برخلاف سایر نقاط کشور نمود و بروز چندانی نداشت و دانشگاه های استان عمدتا شاهد برگزاری کلاسهای درس بودند تا برگزاری مراسم های روز دانشجو.

لغو مراسم روز دانشجو در دانشگاه رازی

قرار بود مراسم روز دانشجو و برنامه مناظره ای در دانشگاه زاری استان کرمانشاه با حضور نمایندگان بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شود که این مراسم لغو شد.

شاید تنها مراسم دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بود که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه کمی از سرمای پاییزی روز دانشجو در کرمانشاه کاست و حاشیه های جالبی داشت.

روز گرم دانشگاه آزاد با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه همزمان با شانزدهم آذر ماه و روز دانشجو با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه سخنرانی و به والات دانشجویان پاسخ داد.

آیت الله آزرمی در این مراسم با بیان اینکه خود او از فعالان سیاسی دوران پیش از انقلاب در دانشگاه بوده است تصریح کرد: واقعه شانزده آذر هزار و سیصد و سی و دو چند ماه قبل از تولد من اتفاق افتاد اما ما در موج های به راه افتاده از پس این حادثه در سالهای بعد حضور داشتیم و نقش فعال را بازی می کردیم.

روایت آزرمی از روزهای خونین ۱۶ آذر ۵۷ در تبریز

وی افزود: در یکی از اعتراض های ما در شانزده آذر ۵۷ در دانشگاه تبریز دو دانشجو در کنار من شهید شدند. درگیری خونینی بود که هیچ گاه از خاطره ام نخواهد رفت.

آزرمی با یادآوری جزئییات بیشتری از حوادث ۱۶ آذر ۵۷ در تبریز خاطرنشان کرد: ما یک درگیری چند ساعته ارتش با دانشجویان تبریز را در این دانشگاه شاهد بودیم که نشان از قصاوت رژیم شاه در برخورد با معترضان داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه  پانزده خرداد، شانزده آذر و یازده اردیبهشت را نقاط عطفی در تاریخ پیش از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

وی دامه داد: انقلاب اسلامی ایران دودمان پادشاهی ۲۵۰۰ ساله را در ایران به باد داد که این حرکت، ادامه همان راه انقلاب مشروطه و حرکت های پیش از آن بود که این بار به ثمر نشست.

آزرمی تاکید کرد: ملت ایران در صد سال مبارزه خود خواهان آزادی از یوغ استبداد بود که در این راه دشواری های فراوانی از جمله به توپ بستن مجلس و حاکم شدن جو اختناق را به جان خود خرید.

آیت الله آزرمی با شاخص خواندن شخصیت دکتر چمران برای دانشجویان تصریح کرد: دکتر چمران که مقام بالای علمی در سطح جهان داشت و سابقه طولانی مدت مبارزات در واقعه شانزده آذر حضور داشته و دست نوشته جالبی نیز در همین خصوص از خود به جا گذاشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در بخش پایانی این مراسم به سوالات دانشجویان که به صورت شفاهی و یا مکتوب مطرح می شد، پاسخ گفت.

سوالات دانشجویان از اقدامات دولت در حوزه اشتغال برای استان کرمانشاه

آزرمی  در پاسخ به یکی از سوالات پیرامون وضعیت اشتغال در استان کرمانشاه تصریح کرد: ما مشاغل جدیدی را در حوزه صنعت از طریق تسهیلات ایجاد و به صنایع راکد از طرق گوناگون کمک کرده ایم.

وی ادامه داد: در این حین بخش خصوصی فعال تر شده و در کنار آن بخش هایی از صنایع دولتی هم در آستانه تاسیس و راه اندازی هستند.

آزرمی گفت: استان ما به لحاظ کار و شغل فعال تر است و ما هم اکنون در حال دریافت اعتبارات مصوبات سفر مقام معظم رهبری هستیم که این در حال تبدیل از سطح اعتبار به سطح کار و عملیاتی شدن در استان است.

وی با اشاره به خبری که مدیر کل کار و رفاه و تامین اجتماعی استان اعلام کرده است، افزود: در سامانه ملی از طریق اقداماتی که ما انجام داده ایم ۱۲ هزار نفر برای شغل ثبت نام کرده اند که این از جمله اقدامات ما در حوزه اشتغال و شناسایی دقیق آمار بیکاران محسوب می شود.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: فضای کسب و کار اکنون در کرمانشاه فضای خوبی است که امیدواریم این فضا از طریق تجارت با کشور های همسایه قوام بیشتری پیدا کند. ما هم از رئیس دانشگاه خواهشمندیم که دانشگاه را فضای اشتغال بیش از پیش آشنا کند.

اعتراض دانشجویان به سخنرانی فقط یک تشکل!

به گزارش مهر، در این جلسه فقط یکی از تشکل های دانشجویی به نمایندگی از سایر تشکلها در دانشگاه سخنرانی کرد که این اقدام مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت.

یکی از دانشجویان با بیان اینکه معلوم نیست نحوه انتخاب نماینده تشکل ها با چه ساز و کاری انجام شده و چرا بسیج به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین تشکل در دانشگاه حتی مجال سخنرانی هم در روز دانشجو ندارد به این موضوع اعتراض کرد.

سوالات یک دانشجو در خصوص فرماندارن صحنه و سنقر و انتصابات خارج از اعتدال

یکی دیگر از دانشجویان با طرح سوال هایی مبنی بر اینکه چرا شعار اعتدال در استان کرمانشاه عملی نمی شود و افراد منتسب به فتنه در پست های مختلف قرار می گیرند، تصریح کرد: چرا فرماندار معزول یکی از شهرستان که با راهپیمایی و اعتراض مردم و روشنگری امام جمعه این شهرستان از انتصابش جلوگیری شد با بی اعتنایی در استانداری کرمانشاه پست دیگری گرفت؟ و از این نمونه ها در استان زیاد است.

این دانشجو ادامه داد: فرماندار یکی دیگر از شهرستان ها سه بار تاکنون اقدام به کتک زدن ارباب رجوع و پلیس کرده است که هر بار با سکوت شما مواجه شد و هنوز بر سر پست خود باقی مانده است. دلیل این اقدام چیست؟  از طرفی شما شعار اعتدال سر می دهید اما سایتهای کرمانشاهی بارها  فیلتر شده و تا مرز شکایت هم رفته اند.

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز از عدم پرداختن معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در جمع دانشجویان به مسائل روز سیاسی استان گلایه کرد و گفت: چرا شاخصه ها برای مشارکت سیاسی را صرفا محدود به انتخابات کرده اید؟

تحمل مخالف خود را داشته باشیم

پس از این اظهارات معاون سیاسی و امنیتی استاندارای با توصیه به تحمل مخالف از سوی هر مسئول گفت: ما باید تحمل مخالف را تمرین کنیم، به همه سوالات تا آخر پاسخ دهیم و نباید بر افروخته شویم .

جای سوالات حزبی در دانشگاه نیست

آزرمی در پاسخ به سوال انتصاب فتنه گران در استانداری تاکید کرد: اینجا که یک محیط دانشجویی است و مراسم مناسبت دیگری دارد نباید در آن سوال هایی از این دست پرسیده شود جای این سوال ها در احزاب است و ما باید در احزاب، سوال حزبی بپرسیم!

آزرمی افزود: دولت در مقابل نظام و مجلس پاسخگو است و پاسخ دادن به هر سوال ساز و کار خاص خود را دارد و نباید در دانشگاه سوال های این چنینی مطرح کرد. این سوال ها را باید جای دیگر پرسید که البته قبلا هم جواب داده شده اند.

آزرمی گفت: تصور اینکه همه عزل و نصب های استان باید در چارچوب ذهنی خاصی باشد، این اشتباه است.

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد پس از پاسخ های معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه پس چرا خود شما همان طور که در سخنرانی گفتید در دانشگاه کار سیاسی انجام می دادید، به موضوع نپرسیدن سوالات سیاسی اعتراض کرد.

آزرمی گفت: اگر شما وقت و تحمل دارید من به همه این سوال ها پاسخ می دهم. در ابتدا باید گفت همه این عزل و نصب ها حیطه و چار چوب دارد و حکم فرمانداری با وزیر کشور است. پیشنهاد آن فقط با استاندار است.

معاون استاندار کرمانشاه در پایان با تاکید بر اینکه کسی اگر از این انتصاب ها ناراحت است برود و شکایت کند و ما هنوز به هیچ  محکومی پست نداده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر در پایان این مراسم از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تقدیر شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com